|
Zmiany organizacyjne w procesie odbioru przez Przewoźnika reklamacji i zwrotów od Klienta.
Szanowni Państwo,
z dniem 31.10.2022 wprowadzamy zmiany organizacyjne w procesie odbioru przez Przewoźnika reklamacji i zwrotów od Klienta.
Przygotowanie towaru i weryfikacja jego zawartości z Protokołem leży po stronie Klienta.
W razie pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Zgłaszanie wady jakościowej do Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego
Szanowni Państwo,
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 marca 2008 r. w sprawie „określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych - zgłoszenia podejrzenia wad jakościowych i reklamacji jakościowych", w przypadku stwierdzenia podejrzenia wystąpienia wady jakościowej produktu, apteka w pierwszej kolejności zobowiązana jest do skierowania sprawy do Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego. Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego może podjąć decyzję o zwrocie produktu do hurtowni. Dopiero w takim przypadku prosimy o zgłoszenie reklamacji jakościowej w trybie awizacji z odnotowaniem właściwej przyczyny reklamacji do Hurtowni – jako „wada jakościowa”.
Zgłaszanie reklamacji i zwrotów przez system e-FCL
Szanowni Państwo,
Informujemy, iż od stycznia 2021 roku wszystkim Klientom, którzy nie posiadają technicznych możliwości składania reklamacji i zgłaszania zwrotów w formie elektronicznej poprzez system KAMSOFT-EWD, stworzyliśmy możliwość zgłaszania spraw poprzez portal e-FCL.
Zachęcamy ze skorzystania z wygodnej i dostępnej przez 24 godziny na dobę formy składania reklamacji i zgłaszania zwrotów. Zasady opisane są na podstronie „Reklamacje”.
Faktura korygująca serię i datę ważności
Szanowni Państwo,
informujemy, że od 1 sierpnia 2019 roku w odpowiedzi na zgłoszone do naszej Hurtowni reklamacje dotyczące niezgodności serii
i daty ważności ze wskazaniem sposobu rozpatrzenia - nota, otrzymacie Państwo od nas fakturę korygującą serię i datę ważności.
Od 1 maja 2019 r. zgłoszenia reklamacyjne będą przyjmowane tylko drogą elektroniczną
Szanowni Państwo,
wprowadzony przez Grupę Kapitałową Farmacol system elektronicznego zgłaszania reklamacji i zwrotów do Hurtowni Grupy Farmacol za pośrednictwem elektronicznego systemu KAMSOFT-EWD spotkał się z uznaniem z Państwa strony.
Elektroniczna wymiana danych między Klientem a Hurtownią pozwala na szybkie i czytelne dla obu stron wprowadzenie danych dotyczących reklamacji i zwrotów zarówno do Państwa systemu aptecznego, jak również do systemu Grupy Farmacol, oraz na sprawne przeprowadzenie całego procesu, co znacząco pozwoli na optymalizację oraz skrócenie czasu niezbędnego do rozpatrzenia Państwa reklamacji lub zwrotu.
Wychodząc naprzeciw potrzebom w zakresie zgłoszeń reklamacyjnych oraz w świetle przepisów jakie stawia przed nami Prawo Farmaceutyczne oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej, informujemy że z dniem 01.05.2019 będziemy przyjmować zgłoszenia reklamacji i zwrotów tylko i wyłącznie drogą elektroniczną.
Biorąc pod uwagę Klientów, którzy nie posiadają technicznych możliwości składania reklamacji i zgłaszania zwrotów w formie elektronicznej, prosimy o zgłaszanie reklamacji i zwrotów na adres email