Cyberzagrożenia Drukuj stronę

Dziś cyberzagrożenia czyhają na nas na każdym kroku. Próby kradzieży własności intelektualnej producentów leków oraz pojawiające się próby wymuszeń okupu w zamian za odszyfrowanie danych aptek i szpitali pokazują, że branża farmaceutyczna również stała się celem cyberprzestępców. W związku z tym, że w kontaktach z naszymi klientami i partnerami biznesowymi wykorzystujemy elektroniczne środki komunikacji, chcemy zapewnić  Państwu dostęp do wiedzy pozwalającej na zrozumienie zagrożeń cyberbezpieczeństwa i sposobów zabezpieczania się przed nimi.

Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni zależy w dużej mierze od nas samych. Zachęcamy do zapoznania się z podstawowymi zasadami świata cyberbezpieczeństwa. Jest ich tylko 10, a pozwalają zabezpieczyć siebie i urządzenia, z których korzystacie:

1. Nie otwieraj załączników z niezaufanych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki. W naszej branży jest to szczególnie trudne, ale pamiętajmy, że chwila nieuwagi może spowodować, że staniemy się ofiarą cyberataku.

2. Sprawdzaj dokładnie adresy stron www. Zwłaszcza tych, na których podajesz dane uwierzytelniające (login, hasło), zwłaszcza do serwisów transakcyjnych lub systemów produkcyjnych.

3. W sposób regularny aktualizuj sprzęt i oprogramowanie, za pomocą którego korzystasz.

4. Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych, jeśli nie jesteś pewny źródła ich pochodzenia.

5. Używaj haseł trudnych do odgadnięcia . Stosuj zasadę „jedno hasło do jednego konta”. Nie wykorzystuj tych samych haseł do logowania się w różnych serwisach i usługach.

6. Zanim klikniesz „OK”, przeczytaj uważnie to, na co się zgadzasz.

7. Nie udostępniaj nikomu swoich danych uwierzytelniających (loginów, haseł).

8. Stosuj zasadę ograniczonego zaufania do publicznych sieci Wi-Fi. Podczas korzystania z nich nie używaj swoich danych uwierzytelniających (login, hasło).

9. Pamiętaj, że należy się wylogować ze swojego konta po zakończonej pracy z komputerem.

10. Dbaj o swoją prywatność. Odpowiednio ustawiaj zasady prywatności na portalach społecznościowych, świadomie decydując o tym jakie informacje
i w jaki sposób chcesz o sobie udostępniać.